1 jan. 2021

Drömmarnas dag

Det är speciellt att fylla år på nyårsdagen. Vid tolvslaget kan man låtsas som om alla skjuter upp raketer för att fira en själv. När jag var liten kändes det dock som en plåga att fylla år så tätt inpå jul. Tänk om en vore född i juli och fick önska dig saker två gånger om året med lite mer mellanrum. Fast det fanns ju de som hade det ännu värre, som fyllde år på självaste julafton.

Det är också speciellt att fylla år på nyårsdagen, eftersom ett nytt år bokstavligen är synonymt med ett nytt levnadsår. I år fyller jag trettio. Ett nytt decennium i mitt liv tar sin början. Jag tar det med ro. Jag har längtat hit. Ett lugn infinner sig och jag hoppas att det är här för att stanna. Är det äntligen dags att släppa all prestige och bara vara? Jag vill det.

Gott nytt år på er!

Inga kommentarer

Skicka en kommentar