3 jan. 2021

Gott nytt år!

Jag hade tänkt skriva en årssammanfattning, men med tanke på hur kul 2020 varit så tappade jag lusten. Sedan funderade jag på att lista några mål för 2021, men även det verkade ganska trist. Men okej, jag gör ett försök.

För att sammanfatta 2020 i otroligt korta drag: jag förlovade mig, bytte jobb, blev faster för andra gången. Kaninen blev sjuk. Jag nådde två sjukt najsiga sparmål!

Saker jag vill göra under 2021:

  • Umgås mer med folk! Det vill väl alla vid det här laget, men som högkänslig introvert är denna känsla av att utöka mitt umgänge högst oväntat men inte helt ovälkommet. (Förhoppningsvis försvinner inte suget när jobbet drar igång i morgon och åter börjar uppta all min sociala energi…)
  • Fixa i lägenheten! Typ måla väggarna vita, dra bort gamla telefonsladdar och uttag, sätta upp gardinskenor m.m. Sånt jag velat göra ända sedan jag flyttade in. Fast till sommaren börjar vi kanske leta efter ny bostad, så vi får väl se.
  • Bli bättre på att: spela gitarr, meditera, gå ut i naturen, lösa korsord!
  • Ha en sparkvot på 75 % och betala max 2000 kr/mån för mat.
  • Ha köpstopp på kläder (tjuvstartade redan i november).

Se där, det blev ett inlägg trots allt!

Inga kommentarer

Skicka en kommentar