8 feb. 2024

Fortfarande februari

När all snö regnade bort i slutet av januari kändes det som om vi var på väg in i mars. Nu när den är tillbaka är det som att min hjärna fattar att det bara är februari. Det känns bra. Annars skulle det kännas som om mars varade i två månader. Snön kommer väl inte ligga kvar så länge, men det var i varje fall ett fint avbrott och en påminnelse om att det fortfarande är vinter, en årstid som kan leverera både ögonbländade ljus och mörkt mys.

Vi har sökt en lägenhet i stan. Den är liten, knappt 28 kvadrat, men läget i kombination med en låg hyra känns oslagbar. Det enda som återstår att se är om H tycker att den känns tillräckligt stor i verkligheten. Söktiden gick ut i söndags och då var det ingen före mig i kön, men vi har fortfarande inte hört något om när man får komma på visning. I gårkväll försökte jag lista ut lägenhetens proportioner utifrån planlösningen som låg i annonsen. Vår säng är 180*210 eftersom H är nästan två meter lång. När den väl är på plats kommer det inte att finnas jättemycket utrymme kvar för andra möbler. Kanske ett långsmalt skrivbord och två riktigt sköna kontorsstolar. I övrigt vill vi komma ut mer, "utnyttja stadsrummet" som jag hört folk säga. Jag vill sitta på stadsbiblioteket och skriva på min bok, och det ligger en badmintonhall ett stenkast bort från lägenheten. Håller tummarna för att det kommer att kännas lika bra i verkligheten som i teorin.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar