9 apr. 2020

En fin avslutning på arbetsveckan

I morse tog jag sovmorgon. Jag var tvungen eftersom jag kodade till sent inpå småtimmarna. Det gick inte att hjälpa, jag fick flow. Det är då kodande är som roligast! Kodningen resulterade i en minimalistisk bloggdesign, inspirerad av temat Write. Designen i sin enkelhet lyfter fram inläggen, får texten att hamna i fokus. Det passar ju bra till bloggens nuvarande slogan ”Låt orden ta plats”. En på mitt gymnasium hade en blogg som hette något liknande, jag tyckte det lät fint. Förhoppningsvis kan det påminna mig om att fortsätta skriva utan att krångla till det.

Solen strålade i morse, det var nästan så jag tog jeansjackan. Men ute blåste det kallt. Tur att jag tog vinterjacka och vantar trots allt. Jag cyklade till jobbet. Cykeln med racerdäck gjorde premiär för i år. Den fick punktering strax innan jul av ett stort och vast gruskorn. Därför har jag inte vågat cykla på den sedan dess, utan hållit tillgodo med min gamla cykel. Men idag var det alltså dags. Vilken känsla! Den är så nätt och snabb i jämförelse. Fast min avsaknad av kondis märkte jag dessvärre av ändå.

Jag minns knappt vad jag gjorde på jobbet under förmiddagen. Satt på rummet i min ensamhet och skapade en rättningsmall i excel för ett formulär som jag ofta använder – nu slipper jag räkna själv i fortsättningen! Längtade efter lunch och det som skulle komma sedan. Då cyklade jag nämligen iväg till min gamla arbetsplats för att samverka med en f.d. kollega. När jag kom fram steg jag in i en välbekant men ovanligt lugn miljö. Tydligen var många påsklediga eller sjuka. Hursomhelst kändes det härligt att kunna svänga förbi, på arbetstid dessutom. Att diskutera gemensamma ärenden känns knappt som jobb, det är ju kul! Det gör jag gärna om. Vilken fin avslutning på arbetsveckan.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar