11 apr. 2020

Regnig men musikalisk lördag

En gång när jag var yngre och vi firade påsk i familjens sommarstuga, visades Jesus Christ Superstar på TV:n. Minns att jag tyckte musiken var så bra! Igår när vi var på väg till mormor sa jag till mamma att de borde sända den igen, det är ju ändå påsk. Och idag ringde mamma och sa att hon sett i tidningen att de skulle sända den på SVT – visserligen en live-inspelad musikalversion från 2018, men ändå!

Jag kunde inte låta bli att värma upp genom att lyssna på de bästa låtarna, Gethsemane (I only want to say) och Heaven on their minds, från 1973. Hoppas att John Legend, Alice Cooper och Erik Grönwall (VARFÖR fick inte han rollen som Jesus!?) kan leva upp till mina högt ställda förväntningar.

Idag har jag övrigt lyssnat till toner från bl.a. Skáld, Five Finger Death Punch, Aretha Franklin, Molly, Miriam Bryant, Adam Lambert, Meshuggah och Crooked Still. Shipping up to Boston med Children of Bodom har gått på repeat; in short, I’ve been all over the place! And I lost my leg…

Inga kommentarer

Skicka en kommentar