7 apr. 2020

Vårens blygsamma entré

Var på kontoret idag, för första gången på typ tre veckor, efter sjukdom och efterhängsna förkylningssymtom. Promenerade dit. Tog knappt trettio minuter, det förvånade mig. Trodde det skulle ta åtminstone fyrtio.

Kändes kul att träffa folk igen. Njöt av att bara vara på kontoret. Fick inte så mycket administrativt gjort, men desto mer socialt utbyte om både jobb och annat. Pratade länge med min rumsgranne. Det var fint.

Vi promenerade på lunchrasten till en närliggande butik. Jag satt och solade utanför medan kollegor fyllde på med glass och godis. Det blåste mycket och var kallt. Solen försökte värma oss.

Det är påsklov och lugn i luften. Till och med nu i skrivande stund kan jag känna det i den svala luften som i små pustar dansar in genom springan i balkongdörren. Jag borde sova, klockan ringer om sex timmar. Kanske ska jag ställa fram den trettio minuter? Om jag tar cykeln till jobbet så kan jag gå upp en kvart senare. Men jag har inte pumpat däcken.

I morgon ska vi i alla fall städa hela kontoret.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar