14 feb. 2021

Alla hjärtans dag

Hej hej! Idag är det Alla hjärtans dag. Har spenderat noll kronor på detta konsumtionsjippo. Däremot gått på lång och kylig men livgivande promenad i eftermiddagssolen. Upptäckt nya stigar i skogsparti vid havet, bland annat. Därtill ätit brownie och vaniljglass för andra dagen i rad, som blev över från gårdagens finbesök i form av svärisarna. Fick för övrigt presenter, varav en trettioprocentig Aleppotvål – lyx! säger jag bara.

I morgon är det sportlov i mina trakter. Jag är ju vuxen nu och måste dessvärre jobba, men kan ju i alla fall drömma mig tillbaka till tiden då jag var elev och kände taggen inför att kunna ägna en hel vecka åt html och css (bygga hemsidor, alltså). För det var väl det jag gjorde? Kommer typ inte ihåg längre.

Under veckan kommer det kanske ett positivt besked som innebär att jag får köpa mitt livs första bostad (!) vilket ger mig både pepp och panik. Lyan var trots allt inte värd 3 mille, så jag har råd om jag får! Men tänk om det blir ett nej? Vilken besvikelse det vore att svälja. Tack och lov har åtminstone min känslokarusell lagt sig, när det kommer till avundsjuka beträffande snygga influencers och deras till synes perfekta lägenheter.

Har läst lite bloggar på sistone med varierande mysfaktor. Brukar kika in hos Flora och Vanja men vill hitta fler! Senast igår hittade jag Wilderness och idag High Five Livet. Dock tråkigt att de flesta bloggar som verkar bra inte postar regelbundet!! När ska vi få en ordentlig revival i blogosfären?

Men okej det var väl allt för denna gång, antar jag.

Buss och kran!

En kommentar

  1. Woah, spännande med lägenheten! Hoppas du får köpa. Vill OCKSÅ köpa. Hus. Helt besatt av tanken vilket är skapligt utmattande när det egentligen inte är någon kris.

    SvaraRadera