18 feb. 2021

Nytt utseende – igen!

Trodde jag på riktigt att det skulle funka att försöka vara nöjd med förra designen? Nä-nä! Vem försöker jag lura, liksom.

Jag fastnade i går (sitter här mitt i natten så kanske snarare i förrgår) då jag försökte få till en design med CSS-grejer som var nya för mig: flexbox och grid. Har fortfarande inte riktigt fattat hur det fungerar, men fick i alla fall till en layout som jag ville – #stolt! Kanske ser bloggen hemsk ut i andra webbläsare än den jag har. Och det hade ju varit snyggt med en meny som kikar fram när man klickar på en knapp, men det får jag i så fall brottas med en annan dag. Det ser i alla fall okej ut i mobilen. OCH jag har gjort den helt själv!

För den som inte vet hur det är att koda CSS (eller annan kod för den delen) kommer här en bild som jag tycker illustrerar processen på ett bra sätt:

Bilden illustrerar för övrigt även min relation till just persienner.

Anledningen till att jag fastnade vid datorn in på småtimmarna var att jag var tvungen att bearbeta besvikelsen över att inte få köpt loss lägenheten. Tydligen har Finland högre skatt än Sverige när det kommer till att sälja bostäder, 34 % istället för 22 % – who would've known? Så var tvungen att låta all min fokus uppslukas av något annat. Då är kodning bra!

Jaha, dags att sova då kanske?

Inga kommentarer

Skicka en kommentar