12 mars 2021

Mitt i mars

Jag har typ noll inspiration att skriva ett inlägg, men jag vill inte bloggen låta rinna ut i sanden. Det finns några saker jag skulle kunna skriva om. Till exempel att jag sökt nytt jobb som bara är på 50 %. Eller att jag har renoverat hallen (tror förövrigt att bredspackling är lite som att föda barn, man gör det en gång och lovar sig själv att aldrig göra om det! inte för att jag fött barn dårå, men nu kan jag i alla fall skryta med att jag har bredspacklat). Annars har det nog inte hänt så mycket spännande. Jag snaggade mig i och för sig förra helgen och fick lite kris över att det blev så kort igen, hade låtit det växa ut till en mycket kort pixiefrisyr vid det laget. Men nu känns det bra igen! Nästan lite för långt! Känslan av att stryka handen över huvudet när det är nyduschat och lent... så gott!

Till helgen har jag inga storslagna planer. Hade gärna tagit ner lite tapet i köket. Väggen bakom verkar ganska bra så där slipper jag nog spackla. Dessutom planerar vi att blåsa ut hela köket om något år ifall jag lyckas köpa in mig i lägenheten, så det behöver inte bli tipp-topp just nu, men vita väggar har ju aldrig skadat någon, hehe... 

Apropå vita väggar verkar det vara en trend som så smått börjar dö ut? Trodde aldrig att det skulle ske. Detsamma med vita kök. Antar att det har att göra med rådande pandemi som gör att folk längtar tillbaka till det jordnära, asymmetriska, naturliga osv. Liksom wabi-sabi som jag skrev om en gång i höstas. Spana till exempel in det här sovrummet, framförallt bäddningen – JA TACK!

Okej, nu måste jag dra! Får se om jag fyller på lite mer här senare :)


Inga kommentarer

Skicka en kommentar