1 juni 2021

Tre hypoteser om orden som försvann

Det är märkligt, igår kändes det som att min hjärna hade tusentals skriverier på vänt, alster som bara väntade på att få forsa ur fingrarna över tangentbordet, och idag hittar jag knappt några ord alls. 

Hypotes nummer ett: kanske beror det på att jag var på jobbet till klockan åtta på kvällen? Jag jobbar mest hemifrån nuförtiden, så när jag väl är på kontoret försöker jag att få så mycket som möjligt gjort. Kopierar, skickar brev, arkiverar m.m. Nu kändes det lite extra viktigt att inte ha någonting släpandes med tanke på att jag bara har två veckor kvar innan semestern, och nytt jobb väntar till hösten. 

Det för mig vidare in på hypotes nummer två: kanske beror det på att jag just fått reda på att min nya arbetsplats har en tjänst ute som skulle passa en utav mina nuvarande bästa kollegor som handen i handsken? Jag blev både glad och stressad på samma gång när det kom till min kännedom. Jag blev till och med tvungen att mejla arbetsgivaren för att tipsa. Tänk att få fortsätta arbeta tillsammans till hösten – det vore något!

Hypotes nummer tre hänger ihop med de två första: kanske beror det på att jag bara ätit gröt till frukost och sedan ett äpple klockan tre? Nu är klockan tio på kvällen. Det är helt sjukt vad man kan klara sig utan mat när man gör sig upptagen med annat än att äta. Det är heller ingen större idé att sätta tänderna i något ännu, för det finns ingen lagad mat här hemma. Sambon är iväg och handlar fryspizza, pommes och frukt. Jag får se vad som lockar mig mest när han kommer hem. Något ska jag väl få petat i mig.

Se där, det blev ett inlägg ändå. Jag ter mig alltid lika förvånad. Nu kom jag också på ett par andra saker som jag skulle vilja skriva om. Vi får väl se om jag kommer ihåg dem i morgon.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar