2 juni 2021

Två veckor kvar

Det är tisdag. Jag bär orange klänning ovanpå en ljus, randig tröja. Benen är bara, sånär som på en ganska imponerande hårväxt. Även stortån pryds av ett par blonda strån. Glasögonen är smutsiga, jag irriterar mig särskilt på en fläck ned till vänster. Dessutom glider de transparenta, ljusrosa bågarna ideligen ned för min näsrygg. Håret är i alla fall kortklippt och ur vägen. Jag tycker att jag ser litet ut som att jag hade kunnat vara med i en science fiction-film. Coolt.

Nu är det bara två veckor kvar till sommarlovet – i år ska jag ha semester i nästan två månader, då får man kalla det lov. Overkligt, känns det; både bra och dåligt. Framförallt bra, tror jag. Fast jag känner mig som vanligt nervös inför det nya och outforskade som komma skall till hösten. Just som jag börjat landa på mitt nuvarande jobb ska jag riva upp och gå vidare. Hoppas att jag blir långlivad på kommande arbetsplats.

Blev kissnödig nu. Typiskt. Hej då.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar