4 juni 2021

En ska inte klaga på värmen, men...

Det är varmt idag. Sjukt varmt. Jag har haft på mig långärmad t-shirt och jeans så får skylla mig själv. Solen gassar in i vardagsrummet, köket och på balkongen som alla ligger i söderläge (?) eller i den riktning som solen går ner. Några disiga moln skyddar oss, men det hjälper föga.

Pratade med favoritkollegan idag som sa att det inte blir någon ansökan på den där tjänsten, men jag förstår henne. Arbetsbeskrivningen var minst sagt splittrad, jag hade nog inte heller velat ha den. Det var ändå en övervägande positiv arbetsdag, jag återgav bl.a. en kartläggning och PowerPointen fungerade genom hela det digitala mötet! Skönt. Jag provade igår i ett testmöte med mig själv och sedan en kvart innan det verkliga mötet. Om pandemin lärt oss någonting så är det att man aldrig kan vara för väl förberedd när det kommer till tekniken...

Jag har ätit massor av tyrkisk peber idag och börjar få ont i magen. IBS är inte att leka med osv. men det är ju så gott! Det finns popcorn hemma så får väl poppa en sådan påse istället. Igår tittade vi på Dracula Untold och den var förvånansvärt bra, kändes dock som att det borde finnas/komma en fortsättning? Undrar om H någonsin blir klar med sitt examensskrivande idag så vi kan se någon mer film ikväll. Det var mysigt igår.

Uppdatering: Solen börjar gå ner nu och jag har tagit av mig jeansen. Sitter på en trasmatta på balkongen, som den extrema minimalist jag är. Kaninen gäspade precis, sträckte på sig och skuttade sedan ut till mig från sitt favoritställe under soffan. Jag lyfter upp honom i famnen. På den smalaste grenen, högst upp i bokträdet utanför oss, sjunger en koltrast. Kvittret blandas med glada röster och bitvis skratt från uteplatsen nedför. Det känns som sommar på riktigt. Tusan vad najs! Nu vill jag att den här dagen aldrig ska ta slut.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar